Reklamácia a vrátenie tovaru
I. Úvodné ustanovenia
1.1. Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje na kúpnu zmluvu uzavretú na základe elektronickej objednávky a jej akceptácie medzi firmou VESPO SK a kupujúcim, ktorý nakupuje tovar za účelom osobnej spotreby fyzických osôb alebo za účelom ďalšieho predaja, podľa podmienok upravených vo Všeobecných obchodných podmienkach internetového obchodu www.vesposk.sk (ďalej len "Zmluva"). Kde sa v tomto Reklamačnom poriadku používajú pojmy "kupujúci" a "predávajúci" rozumejú sa tým zmluvné strany Zmluvy, a kde sa používa pojem " tovar" rozumie sa tým predmet kúpy zo Zmluvy.
1.2. Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti kupujúceho pri dodaní tovaru v rozpore so Zmluvou, odstúpenie od Zmluvy zo strany kupujúceho, a podmienky uplatnenia nárokov z vád zakúpeného tovaru.
1.3. Firma VESPOS SK s.r.o. poskytne kupujúcemu s dostatočným predstihom pred uzavretím Zmluvy informácie o kupovanom tovare, aby sa kupujúci mohol zoznámiť najmä s jeho parametrami, cenou, spôsobom dopravy, úhradou a lehotou dodania a to prostredníctvom popisného infoboxu a priloženej fotografie v E-shope.
II. Vrátenie tovaru
2.1. Kupujúci má právo neprevziať tovar od dopravcu pri doručení iného typu tovaru alebo v prípade dodania tovaru v rozpore so Zmluvou (s objednávkou kupujúceho), v prípade dodania tovaru v poškodenom obale alebo pri dodaní tovaru bez príslušných daňových a predajných dokladov (faktúra). V prípade dodania tovaru v rozpore so Zmluvou má kupujúci právo na to, aby mu predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu dodal tovar v súlade s podmienkami dohodnutým v Zmluve a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou tovaru, alebo jeho opravou, ak nie je takýto postup možný, má právo kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť.
2.2. V zmysle ustanovenia § 7 ods.1 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji má kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru.
Toto ustanovenie zákona nie je možné v žiadnom prípade chápať ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru.
2.3. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa bodu 2.2. tohto Reklamačného poriadku je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ktorý kupujúci uhradil za tovar. V prípade, že zákazník objednávku stornuje/neprevezme a tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný, je kupujúci povinný uhradiť storno poplatok vo výške 13,- EUR s DPH. Náklady na dopravu sa nevracajú.
2.4. Ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak, kupujúci nemôže bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy, ktorej predmetom sú:
-
predaj tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť
-
predaj tovaru, špeciálne veľkoobjemové objednávky
-
predaj tovaru, prvky alebo celé časti zákazkovej výroby stromov, interiérovej výzdoby a aranžmánov z umelých kvetov
V prípade, že je tovar poškodený hrubým alebo neodborným zaobchádzaním, vybalením (vrátane poškodenia alebo nekompletnosti obalových materiálov), prípadne nesie známky opotrebenia alebo akéhokoľvek zásahu do výrobku, budeme si nárokovať náhradu škody súdnou cestou.
2.5. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa bodu 2.2. tohto Reklamačného poriadku je kupujúci povinný tovar vrátiť buď osobne, alebo odoslaním tovaru na poštovú adresu našej firmy.
Tovar neposielajte na dobierku, takúto zásielku nemôžeme prevziať !
2.6 Možnosť vrátenia tovaru sa nevzťahuje na špeciálne objednávky (veľké množstevné objemy, sortimentne odlišný alebo atypický tovar), ktoré boli vykonané mimo aktuálnej on-line ponuky e-shopu, pretože takéto objednávky odsúhlasuje zákazník vopred na základe jemu známych okolností a tovarovej špecifikácie, ktorú mu pred dodaním tovaru predávajúci poskytol a ktorú kupujúci považoval za dostatočnú, čo potvrdil bez výhrad záväznou objednávkou.
III. Reklamácie
3.1. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba je u všetkých tovarov štandardne 24 mesiacov od dátumu prevzatia tovaru, pokiaľ výrobca alebo firma VESPO SK, s.r.o. neustanoví inú záručnú dobu. Ak nie je k tovaru vystavený záručný list, platí záručná doba všeobecná (24 mesiacov) alebo doba vyznačená na doklade o kúpe. V tomto prípade pre záruku postačuje doloženie dokladu o kúpe tovaru vo firme VESPO SK, s.r.o.
3.2. V prípade, že sa v priebehu záručnej doby vyskytne vada, pre ktorú nemôže byť zakúpený výrobok riadne používaný alebo môže byť používaný len čiastočne, a je možné túto vadu odstrániť, má kupujúci právo na jeho bezplatnú opravu. Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým firme VESPO SK s.r.o. s.r.o. nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.V prípade vady, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni tomu, aby mohol byť výrobok riadne používaný ako výrobok bez vady a v prípadoch stanovených príslušným právnym predpisom, má kupujúci právo na výmenu výrobku.
3.3. Reklamáciu môže kupujúci uplatniť vo firme VESPO SK s.r.o. u príslušného reklamačného pracovníka počas celej otváracej doby, alebo odoslaním na našu poštovú adresu. Reklamačný pracovník rozhodne o oprávnenosti reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. O nárokoch kupujúceho vyplývajúcich z plnenia v rozpore so Zmluvou pri prevzatí tovaru rozhodne vždy firma VESPO SK s.r.o.
3.4. Záruka sa nevzťahuje najmä na vady tovaru, ktoré vzniknú zavinením kupujúceho a ak vznikla vada alebo poškodenie:
-
preukázateľne nesprávnym používaním v rozpore s návodom na používanie (napr. prevádzkou pri nesprávnom napájacom napätí, pripojovaním na nedovolené zdroje prúdu) alebo iným nesprávnym konaním užívateľa
-
v prípade preukázateľne nedovolených zásahov do prístroja
-
ak priložený záručný list alebo doklad o kúpe tovaru nesie zjavné známky prevedených zmien údajov
-
ak je na výrobku odlišné výrobné číslo od toho, ktoré je uvedené v záručnom liste alebo na doklade o kúpe tovaru
-
ak vada vznikla bežným opotrebením
-
pri spotrebnom tovare so stanovenou lehotou použitia podľa zvláštnych právnych predpisov, pokiaľ je takáto reklamácia uplatňovaná po uplynutí tejto lehoty
-
pri živelných katastrofách
3.5. Reklamáciu je možné uznať za oprávnenú iba v prípade preukázania nasledujúcich skutočností:
-
že sa vada vyskytla v záručnej dobe; za účelom preukázania tejto skutočnosti predloží kupujúci doklad o kúpe tovaru,kupujúci predloží riadne a čitateľne vyplnený záručný list, na ktorom je uvedený dátum predaja, typ výrobku, pečiatka predajne a podpis predavača.
-
že kupujúci kúpil výrobok od predávajúceho a za akú cenu, za týmto účelom kupujúci predloží platný doklad o kúpe tovaru s vyznačeným dátumom predaja preukazujúci nákup reklamovaného tovaru v firmy VESPO SK s.r.o.
-
že je výrobok vadný, za týmto účelom kupujúci predloží vadný výrobok v predajnom sklade firmy VESPO SK s.r.o.
Ak nebude ktorákoľvek z uvedených podmienok riadne splnená, nebude reklamácia tovaru uznaná ako oprávnená.
3.6. Predávajúci vydá kupujúcemu doklad o reklamácii a o spôsobe jej vybavenia, a to aj vtedy, ak reklamácii nevyhovie na mieste a v celom rozsahu.
3.7. Oprávnené reklamácie sú vybavované bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
3.8. Ak dôjde k výmene vadného tovaru za nový alebo ak bola vymenená súčiastka/diel z tovaru, začne plynúť záručná doba k novému tovaru, resp. k jeho novej súčiastke/dielu znovu od prevzatia nového tovaru, resp. tovaru s novou súčiastkou/dielom. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v záručnej oprave podľa záznamu o vykonanej oprave.
3.9. Na reklamáciu tovaru sa vzťahujú ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č.250/2007 Zb. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji.
3.10. Firma VESPO SK s.r.o. neúčtuje žiaden poplatok za posúdenie reklamácie ak je táto opodstatnená. Avšak pri neoprávnene uplatňovaných reklamáciách, pri ktorých vznikli firme dalšie náklady súvisiace s dopravou tovaru k predajcovi a naspäť k zákazníkovi, si firma účtuje prepravné a manipulačné náklady.
V Prievidzi, dňa 6. novembra 2019.